
Το έργο: το 1716 η Γαληνοτάτη Δημοκρατία του Αγίου Μάρκου γιόρτασε τις νίκες της κατά των Τούρκων με μοναδική μεγαλοπρέπεια, παραγγέλνοντας στον Βιβάλντι ένα δοξαστικό ορατόριο. Ο «κόκκινος ιερέας» συνέθεσε τη βιβλικής έμπνευσης «Θριαμβεύουσα Ιουδήθ». Καθώς επρόκειτο να παρουσιαστεί από τα διάσημα γυναικεία μουσικά σύνολα του Ospedale della Pieta, το έργο είναι ένα από τα κορυφαία μουσικοδραματικά αριστουργήματα του βενετσιάνικου μπαρόκ. Ο συνθέτης χρησιμοποιεί αλληγορικά τη Βιβλική ιστορία που καταλήγει με τον αποκεφαλισμό του Ολοφέρνη από την Ιουδήθ. Πρόκειται για μία μίνι-όπερα, χωρίς σκηνική δράση αλλά με εγγενή δραματική ένταση.
Ακούστε ένα δείγμα [RV644 (I, 19) (1716) Agitata infidu flatu], αλλά με την Magdalena Kožená, mezzo-soprano:
Βλ. εδώ το λιμπρέτο στα λατινικά και στα αγγλικά.
Βλ. εδώ κριτική για την αντίστοιχη παράσταση από την ΚΟΑ στην Αθήνα, τα Χριστούγεννα του 2006.
Ακούστε ένα δείγμα [RV644 (I, 19) (1716) Agitata infidu flatu], αλλά με την Magdalena Kožená, mezzo-soprano:
Βλ. εδώ το λιμπρέτο στα λατινικά και στα αγγλικά.
Βλ. εδώ κριτική για την αντίστοιχη παράσταση από την ΚΟΑ στην Αθήνα, τα Χριστούγεννα του 2006.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου