Δευτέρα 2 Μαρτίου 2009

Διαδρομές...

Γιατί το σημερινό "Εθνος της Κυριακής" έχει "εξαφανίσει" την κριτική του κατά της κυβέρνησης των άχρηστων και περιορίζεται σε ... light θέματα?

Απάντηση: ο Σουφλιάς έδωσε με απευθείας ανάθεση στον Μπόμπολα δημόσιο έργο. Διαβάστε λεπτομέρειες, εδώ.

Παπανδρέου στην "Καθημερινή"...

«Θα καλέσω τα καλύτερα μυαλά της χώρας και των Ελλήνων του εξωτερικού», προκειμένου να μετάσχουν στην προσπάθεια ανασυγκρότησης της δημόσιας διοίκησης.

Ολη η συνέντευξη, εδώ.

Topkapi, the movie...


Αναδημοσίευση από το "Εις την Πόλιν":

Topkapi, the movie… •Μαρτίου 2, 2009 •

Σε συνέχεια των όσων έχω γράψει για τις ταινίες που έχουν γυριστεί με θέμα την Πόλη (βλ. εδώ), σου υπενθυμίζω ότι ο “Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής” έδινε χθες την ταινία “Topkapi” του Ζυλ Ντασσέν με την Μελίνα, τον Μαξιμίλιαν Σέλ, τον Πήτερ Ουστίνωφ και πλειάδα άλλων διάσημων ηθοποιών.

‘Οπως αναφέρει στην εφημερίδα ο γνωστός κριτικός Παναγιώτης Τιμογιαννάκης:

H ταινία ανήκε στο «πακέτο» του συμβολαίου που τους έκανε η εταιρία United Artists, όταν της πούλησαν τα δικαιώματα του «Ποτέ την Κυριακή» για παγκόσμια εκμετάλλευση. Το «πακέτο» περιλάμβανε ταινίες αμερικανικής παραγωγής με έδρα το Παρίσι και με ευρωπαϊκό ενδιαφέρον. Το «Topkapi» γυρίστηκε μετά τη «Φαίδρα» κι ήταν και η πρώτη έγχρωμη συνεργασία του «Τζούλι» με τη Μελίνα. Είναι πλέον το δίδυμό τους εξαιρετικά δυνατό, η Μελίνα έχει καθιερωθεί ως διεθνής σταρ και το «Topkapi» κάνει ένα συνδυασμό πολύ ενδιαφέροντα. Είναι περισσότερο… Ντασσέν στο ξεκίνημά του και γίνεται Μελίνα καθ’ οδόν. Τι εννοώ; Το έργο βασίζεται σε αστυνομικό μυθιστόρημα το οποίο περιγράφει την οργάνωση και διαδικασία μιας ληστείας. Ο Ντασσέν έχει πίσω του ένα «Ριφιφί» και του ζητούν κάτι ανάλογο. Τότε υπήρχε μεγαλύτερη αξιοπρέπεια στα στούντιο και από μια επιτυχία ζητούσαν κάτι ανάλογο κι όχι ένα sequel, όπως γίνεται στις μέρες μας. Ενα «Topkapi» κι όχι ένα «Ριφιφί Νο2».

Η αλήθεια είναι ότι ρόλος για τη Μελίνα στο αρχικό σχέδιο δεν υπήρχε. Κι αν υπήρχε δεν ήταν σπουδαίος. Ο «Τζούλι», όμως, το φρόντισε και της έδωσε ώθηση ως αρχηγού της συμμορίας που μαζί με τον πρώην εραστή της βάζουν μπροστά το μεγάλο κόλπο. Συνεργάζονται με … εξπέρ των διαρρήξεων και των ληστειών, οργανώνονται σαν ελβετικό ρολόι και ξεκινούν για την Καβάλα, όπου εκεί θα προσλάβουν ένα φουκαρά απατεωνίσκο να τους οδηγήσει το αυτοκίνητο με τα σύνεργα μέχρι την Κωνσταντινούπολη κι εκείνοι θα το παραλάβουν όταν φτάσουν. Ομως, στα ελληνοτουρκικά σύνορα ο ανθρωπάκος συλλαμβάνεται. Και οι Τούρκοι της Δίωξης τον κάνουν σπιούνο τους για να συλλάβουν τη συμμορία, για την οποία νομίζουν αρχικά πως πρόκειται για τρομοκρατική οργάνωση. Ο Ντασσέν οργάνωσε εξαιρετικά την παραγωγή. Δίπλα στη Μελίνα έβαλε δύο διακεκριμένους εκείνης της περιόδου, που μόλις είχαν να παινεύονται για τα Οσκαρ τους. Τον Μαξιμίλιαν Σελ, διανοούμενο, πολιτικοποιημένο και γόη, με φρέσκο το Οσκαρ από τη «Δίκη της Νιρεμβέργης», και τον Πίτερ Ουστίνοφ, οσκαρούχο από τον «Σπάρτακο» τη χρονιά που ήταν οι δικοί μας υποψήφιοι με το «Ποτέ την Κυριακή». Τώρα πλέον είχαν καλές παραγωγές και μπορούσαν να πληρώνουν ονόματα.

Στους β’ ρόλους συμπλήρωσαν τη διανομή με τον Ρόμπερτ Μόρλεϊ, τον εξαιρετικό Ακίμ Ταμίροφ και δεν άφησαν και παραπονεμένα τα φιλαράκια τους: Τίτος Βανδής, των τουρκικών μυστικών υπηρεσιών, και Δέσπω Διαμαντίδου ως ταλαίπωρη ξεπεσμένη πόρνη της Καβάλας. Ο Ντασσέν έδωσε στο φιλμ αέρα κοσμοπολίτικης αστυνομικής κομεντί και με την παρουσία της Μελίνας επιχείρησε να συνδυάσει το «Ριφιφί» με το «Ποτέ την Κυριακή». Με την έγχρωμη φωτογραφία του Ανρί Αλεκάν κινηματογράφησε σχεδόν μυθικά την Κωνσταντινούπολη, η επανασύνδεση με τον Μάνο Χατζιδάκι έδωσε ένα πανέμορφο ιλαρό μουσικό θέμα, το «Αστρο της Ανατολής», αλλά κι ένα μοναδικό ταξίμι για τη σκηνή της εισόδου στην Κωνσταντινούπολη όπου φαίνονται όλες οι πολιτικές καταβολές του Ντασσέν και η γοητεία του κινηματογραφιστή. Η Ντένη Βαχλιώτη ανέλαβε να κάνει τη Μελίνα να φαίνεται σαν απόλυτη πρωταγωνίστρια, διεθνής σταρ, Χόλιγουντ, σε ένα έργο όπου είχε διαρκή παρουσία, αλλά όχι κι ανάλογο ρόλο με της Ιλια του «Ποτέ την Κυριακή». Για πρώτη φορά, μάλιστα, θα την έντυνε σε έγχρωμη ταινία. Την έντυσε με πρότυπο τις τυχοδιώκτριες που κυκλοφορούσαν στα μεγάλα ξενοδοχεία της Ευρώπης.

Η κινηματογραφική αφίσα

Η σκηνή της ληστείας του μουσείου είναι σκηνή ανθολογίας και την έχουν μιμηθεί σε άπειρες ταινίες. Το φιλμ γνώρισε τεράστια εμπορική επιτυχία και ο Πίτερ Ουστίνοφ για το ρόλο του απατεωνίσκου της Καβάλας κέρδισε ένα δεύτερο Οσκαρ. Η δε Μελίνα άρεσε εξαιρετικά στην Ιταλία, σε τούτο το φιλμ, και την τίμησαν οι Ιταλοί με το «David di Donatello», το ιταλικό Οσκαρ“.

Ξένος Τύπος: "Παραπαίει η κυβέρνηση Καραμανλή"!

Καμαρώστε τα ρεζιλίκια της Ψωροκώσταινας του Καραμανλή και της ΝΔ, στον διεθνή Τύπο:

"Greek police vow to recapture great escapers after manhunt is pushed beyond the frontiers".-

Widening their hunt to mountain hideouts, hamlets and hills, police yesterday intensified the search for Greece's most notorious convict, six days after his escape by helicopter from the country's maximum-security Korydallos prison - for the second time in less than three years.

As the cult status of Vasilis Paleokostas, 42, grows by the day, security forces pledged to "pull out all the stops" to unearth the armed robber-cum-kidnapper. Paleokostas, who pulled off the seemingly impossible with his Albanian sidekick, Alket Rizaj, is believed to have gone to ground in the mountain passes of northern Greece. "It's the biggest manhunt ever," a police source said. "We've even extended the search [to Albania and Bulgaria]."

The hunt widened after the security lapse forced the embarrassed Greek prime minister, Costas Karamanlis, to call an emergency cabinet meeting.

Inexplicably, both men were in adjacent cells and allowed to exercise together, even though security measures had been tightened for the pair.

The prison break has piled the pressure on a government still reeling from mass riots, a string of attempted bombings and almost daily protests. Last week five guards were put on trial, with the head of the prison wing receiving a suspended sentence for allowing the building to be turned into a helipad.

"In any other civilised country ministers would have resigned," said Dinos Rovlia, an opposition MP. "In Greece ... the only thing that works is the transport of inmates from Korydallos by plane. Clearly the state and the security service don't exist."

Ολο το δημοσίευμα στα αγγλικά, εδώ.

Το πνεύμα του δημοσιεύματος? Αναφέρεται στην απόδραση Παλαιοκώστα «που ντρόπιασε την κυβέρνηση Καραμανλή" και η οποία "ενισχύει την πίεση σε μία κυβέρνηση η οποία παραπαίει μετά τις ταραχές του Δεκεμβρίου, μία σειρά βομβιστικών ενεργειών και σχεδόν καθημερινές διαδηλώσεις»!!!
Φιλοξενούνται και δηλώσεις του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Ντίνου Ρόβλια: «Σε κάθε άλλη πολιτισμένη χώρα θα είχαν υπάρξει παραιτήσεις υπουργών. Στην Ελλάδα το μοναδικό πράγμα που λειτουργεί είναι οι αεροπορικές μεταφορές κρατουμένων από τον Κορυδαλλό".